Inga produkter i varukorgen.

Köpvillkor

PERSONUPPGIFTER & COOKIES

Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Registrera man sig som kund i webshopen sparas följande uppgifter:

Förnamn, efternamn, företag/organisation, e-post, person-/ org .nr, momsnummer, adress, postnummer, ort och telefonnummer.

Gör man en beställning webshopen sparas följande uppgifter:

lp-adress, E-post, person-/orgnr, momsnummer, adress, företag, förnamn, efternamn, adress, postnummer, ort och telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. Dina personuppgifter hanteras med största sekretess och säljs inte vidare till tredje part.

I WordPress (denna e-handelsplattform) används så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.

 

SÅ HANDLAR DU

När du hittat något som du vill köpa så klickar du på ”Köp” eller ”Lägg i varukorg” då hamnar din vara i varukorgen, fortsätt handla tills du är nöjd. Om du vill ändra på något i din varukorg så klickar du på uppe i högra hörnet vid varukorgen. När du är klar klickar du på ”Till kassan” som också ligger uppe vid varukorgen i högra hörnet. I kassan kontrollerar du först att din beställning är korrekt och väljer leveransmetod och betalningsmetod. Läs igenom våra köpvillkor och acceptera dem. Med betalningsmetoden ”Klarna Checkout” så fyller du i din e-postadress och senare ditt postnummer.

När du kontrollerat att dina adressuppgifter stämmer så klickar du på ”Slutför köp”. Nu är köpet klart och dina varor kommer inom kort hem till dig. Var noga med att lämna rätt mobilnummer och mailadress då DB Schenker Privpak skickar ut sina aviseringar via mobil eller mail.

BETALNING

Hos Orranäs Glasbruk handlar du tryggt och säkert med Klarna.

Det finns information om villkor för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. Med Klarna har du alltid minst 30 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning. Du måste vara minst 18 år gammal för att få handla i vår butik och med Klarna.

Läs mer om Klarna om du har frågor här: https://www.klarna.com/se/smoooth/

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 -120 120 10

Mån-Tor: 08.30-20.00
Fredag: stängt
Lördag: stängt
Söndag: 10.00- 17.00

 

RABATTKODER

Eventuella rabattkoder gäller en begränsad och angiven tidsperiod och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Rabattkoder gäller inte på vårt konstglas (unika eller limiterade produkter).

 

FRAKT

Hämta dina varor själv: Frakt 0 SEK

Om du väljer att hämta dina varor själv i shopen, Orranäs Glasbruk så tillkommer ingen fraktavgift.

Skicka ett  mejl till hello@orranasglasbruk.se eller ring 073-535 8358 för att  bestämma dag och tid för att hämta dina varor.  

Varor skickade till ditt paketombud: Fri frakt

 

LEVERANS

Vi behandlar normalt din order inom 48 h från att du lagt din beställning och fram ti lls dess att varan/varorna lämnar vårt lager. Vi levererar normalt ditt paket inom 2-5 dagar. Ditt paket skickas med DB Schenker Privpak med undantag av smycken eller miniatyrblock som skickas med PostNord. Här hittar du ditt paketombud: http://www.schenkerprivpak.se/log-pr­se/start/sokpaketombud.html

Vid outlösta paket som går i retur förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 400 SEK för returfrakt och administrativa kostnader. Vi levererar normalt bara inom Sveriges gränser.

SMS-avisering:

Var noggrann när du anger ditt mobilnummer. Schenker aviserar våra kunder genom att skicka ett sms.

Spåra gods:

Här spårar du paket skickade med Schenker:http://www.schenkerprivpak.se/log-pr-se/start/sokpaket.html

 

OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress samt korrekt mobilnummer. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 400 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

 

ORDERBEKRÄFTELSE

I samband med ditt köp skickas en automatisk orderbekräftelse ut. Om du upptäcker något som inte stämmer vänligen kontakta oss så snart som möjligt på hello@orranasglasbruk.se så att vi kan rätta till felet innan ditt paket skickas. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-post adress du angivit vid beställningen. Kontrollera noga att du anger rätt e-postadress i kassan. Kontakta kundtjänst om du inte får din automatiska orderbekräftelse.

ÅNGERRÄTT/ ÖPPET KÖP

Om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din beställning. Under jul erbjuder vi utökade ångerrätt tom 31/1.

Du får öppna förpackning och titta på varan, men den skall sändas åter till oss i oanvänt och oförändrat skick och i en hel originalförpackning för full ersättning. Kunden står för frakten vid ångrat köp och byte.

Om varan eller förpackningen inte är i oförändrat skick har du fortfarande rätt att returnera varan men med följd att det kommer göras ett prisavdrag för värdeminskningen. Kontakta oss i butiken för hantering av ett sådant ärende.

RETUR

Retur portot för varan betalas av kunden. Du kan använda bifogad retursedel och lämna in hos ett Schenker-ombud. Hör alltid av dig till oss innan du returnerar ångrade varor. Bifoga en kopia på kvitto och följesedel samt namn och adress.

 Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Returen måste vara skickad senast 14 dagar efter att du informerat oss om returen. Återbetalning av returen sker inom 14 dagar efter att du informerat oss om returen förutsatt att vi mottagit din sändning.

 

REKLAMATIONER

Du måste själv agera när du tar emot ditt gods. Kontrollera godsets och förpackningens  tillstånd när det lämnas ut till dig. Räkna igenom kvantiteten så att den stämmer överens med uppgifterna i fraktsedeln.

Om godset är skadat när du hämtar ut det:

Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen.

Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt.

Om du upptäcker skadad vara när du öppnar ditt paket:

Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling.

Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Ta därför snarast kontakt med oss. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vi står för frakten när det gäller reklamationer. Vid reklamation bör du kontakta oss via mail på hello@orranasglasbruk.se

 

Skadereglering:

Det är alltid du som kund som ska kunna framställa att varan är skadad. Detta innebär att du normalt ska prestera följande handlingar till oss:

  • Skadeanmälan med tydlig skadebeskrivning och foton.
  • Fraktsedelsnummer
  • Faktura eller följesedelsnummer.
  • Eventuellt övriga handlingar som du anser har betydelse för att skadan blir korrekt reglerad.

 

HAR DU NÅGRA FRÅGOR KONTAKTA OSS!

Orranäs Glasbruk
hello@orranasglasbruk.se
Bruksområdet 1
382 71 Orrefors